Werkwijze GoMundo


Hieronder beschrijven we in het kort hoe het boeken van je vakantie werkt en zie je in één oogopslag welke stappen je doorloopt als je een mooie vakantie wilt vastleggen bij GoMundo.


De werkwijze van GoMundo in 5 stappen:

1. Je ziet een mooie vakantie en reserveert deze;

2. GoMundo controleert de prijs en de beschikbaarheid van je gewenste vakantie; 

3. Bij beschikbaarheid kun je de reis betalen per Ideal, CC of indien gewenst nadat je eerst een factuur ontvangt. GoMundo stuurt je dan een bevestiging / factuur. Is de vakantie niet meer beschikbaar dan neemt GoMundo contact met je op om de mogelijke alternatieven te bespreken;

4. Indien je de reis direct betaalt, wordt de reis definitief vastgelegd. Indien je niet direct wil of wenst te betalen dan kan je kiezen om een factuur te ontvangen. Na betaling van de factuur wordt de vakantie nogmaals gecontroleerd en bij beschikbaarheid wordt de vakantie vastgelegd;*

5. Uiterlijk twee weken voor vertrek ontvang je de reisbescheiden. Mocht je vertrekdatum van je vakantie binnen deze twee weken vallen, dan ontvang je direct na het vastleggen de reisbescheiden.
 

De rol van GoMundo

GoMundo biedt verschillende reizen aan zoals pakketreizen en losse reisonderdelen. Zij biedt deze reizen aan waarbij haar rol bij het vastleggen van de reis(onderdelen) ook kan verschillen. GoMundo biedt reizen aan onder eigen naam waarbij zij als reisorganisator optreedt. GoMundo biedt ook reizen aan namens een andere reisorganisator waarbij de rol van GoMundo reisbemiddelaar is. De reizen die bestaan uit losse reisonderdelen worden door GoMundo namens en in naam van de klant geboekt. Hier treedt GoMundo slecht als opdrachtnemer op en is de hoofdboeker de opdrachtgever.

De reizen waarbij GoMundo als reisorganisator optreedt worden onder de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van GoMundo uitgevoerd. Als GoMundo optreedt namens een derde reisorganisator dan worden de reizen onder verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de betreffende reisorganisator uitgevoerd. Bij losse reisonderdelen waarbij GoMundo deze vastlegd namens en in naam van de klant, ligt de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de correcte uitvoering van de geboekte reisonderdelen bij de betreffende uitvoerder/aanbieder.

Per reis(onderdeel) wordt op GoMundo.nl duidelijk vermeld of GoMundo optreed als reisorganisator, reisbemiddelaar of dat GoMundo optreedt namens de klant. Zo weet je vooraf waar je aan toe bent en wat je precies boekt.  

Zodra je een reis hebt gekozen kom je in het boekingsproces en afhankelijk van de gekozen reis kan de reis direct worden afgerekend waarbij de reis en reisonderdelen direct worden vastgelegd. Indien je per factuur wenst te betalen dien je er rekening mee te houden dat de reis pas wordt vastgelegd nadat de factuur is betaald. Het kan soms gebeuren dat de reis na betaling - maar vóór het vastleggen - duurder is geworden. Het verschil dient betaald te worden of je kunt ervoor kiezen om kosteloos te annuleren*.

In sommige gevallen is het (nog) niet mogelijk om de reissom direct online te betalen. GoMundo stuurt je dan bij beschikbaarheid van de reis(onderdelen) een factuur. Hierbij dien je rekening te houden dat de reis pas na betaling wordt vastgelegd en tussentijdse prijswijzigingen voor rekening van de klant komt.


* Na betaling factuur:
Na betaling van de factuur vindt er nog een laatste controlemoment plaats. In uitzonderlijke gevallen kan het zo zijn dat de prijs is gestegen tussen het moment van verzending van de factuur en de betaling ervan. Daarom attenderen we je er nogmaals op om de factuur zo snel mogelijk te voldoen, om prijsstijgingen zoveel mogelijk te voorkomen. Mocht je niet akkoord zijn met deze prijsstijging dan kan je de vakantie uiteraard kosteloos annuleren en wordt de vakantie niet vastgelegd.


Belangrijk

- De wet ‘Koop op Afstand’ is niet van toepassing op reisproducten zoals vliegtickets, hotels, pakketreizen en verzekeringen.

- Annuleren en wijzigingen: Mocht je de vakantie nadat deze betaald en vastgelegd is willen annuleren dan gelden de annuleringsvoorwaarden van de uitvoerende partijen zoals het hotel of de luchtvaartmaatschappij. De meeste hotels en luchtvaartmaatschappijen hanteren 100% annuleringskosten. Daarnaast hanteren zij ook vaak erg hoge wijzigingskosten. Het is dan ook raadzaam om de gegevens van de reis en de reisgenoten goed te vermelden. Daarnaast verzoeken wij je om de ontvangen factuur en reisbescheiden direct na ontvangst te controleren op eventuele fouten. Deze fouten kunnen dan soms nog zonder kosten te worden aangepast.