Veilig betalen via

Informatie over Corona virus

En Francais
 

Update 24 maart 2020 14:30

Als er informatie bekend is die invloed heeft op jouw specifieke reservering dan kun je ervan uitgaan dat wij contact met je opnemen om de mogelijkheden te bespreken. Gezien de enorme drukte hopen wij op je begrip dat het langer kan duren om antwoord te geven op overige vragen.

In verband met het coronavirus kies ik ervoor om mijn reis te annuleren. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

De wereldwijde situatie van het coronavirus heeft veel invloed op het vliegverkeer. Veel landen hebben een inreisverbod afgekondigd voor reizigers uit verschillende Europese landen. Bovendien adviseert de overheid om zoveel mogelijk op één plek te blijven. Wegens de huidige situatie bieden wij reizigers met een vertrek tot en met 15 april 2020 de mogelijkheid aan om hun reservering te annuleren. Deze reizigers kunnen aanspraak maken op een restitutie van de vluchtkosten of op Bebsy reistegoed ter waarde van het geheel betaalde bedrag. Deze reizigers worden hierover per e-mail geïnformeerd.   

Ik reis na 15 april 2020, wat is de huidige procedure? 

Op dit moment gelden de reguliere boekingsvoorwaarden voor reserveringen met een vertrekdatum na 15 april 2020. Wij zijn hierin afhankelijk van de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, accommodatie en eventuele andere partners. Momenteel is het onbekend of de huidige maatregelen direct invloed zullen hebben op deze reserveringen. Kosteloos wijzigen en/of annuleren behoort om deze reden nu niet tot de mogelijkheden. Wij houden de ontwikkelingen natuurlijk nauwlettend in de gaten. Op het moment dat er iets wijzigt wat invloed heeft op jouw specifieke reservering dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Voor nu vragen wij alle reizigers met een vertrekdatum na 15 april 2020 vriendelijk om hun geduld tot eventueel verder bericht.

Wat zijn de voorwaarden van het Bebsy reistegoed?

Wij bieden de reizigers met een vertrek tot en met 15 april onder andere aan om gebruik te maken van Bebsy reistegoed. Indien je hiervoor kiest dan heb je recht op tegoed ter waarde van het volledig betaalde bedrag van de oorspronkelijke reservering. Als je de keuze voor het Bebsy reistegoed aan ons hebt bevestigd dan zullen wij je zo spoedig mogelijk voorzien van een kortingscode. Deze kortingscode kun je op onze website gebruiken om een nieuwe reservering te maken voor een latere periode. Tijdens het maken van de nieuwe reservering kun je de kortingscode invullen zodat het reeds betaalde bedrag in mindering wordt gebracht op de nieuwe reissom. Dit zijn de voorwaarden:

  • Vallen de kosten van de nieuwe reis hoger uit dan de oude reis, dan dien je het verschil bij te betalen.
  • Is de nieuwe reis goedkoper dan het opgebouwde tegoed, dan vervalt het resterende tegoed. 
  • Het reistegoed is niet overdraagbaar aan derden.
  • De kortingscode is te gebruiken tot 31-12-2020.
  • Je bent vrij om zelf een nieuwe vertrekdatum en reis te kiezen. Deze vertrekdatum mag dus ook in 2021 liggen. De reis hoeft niet voor het aflopen van de kortingscode plaats te vinden.
  • Het reistegoed kan gebruikt worden op ons gehele aanbod van voordelige reizen. Je hoeft dus niet naar dezelfde bestemming te reizen.
  • De voucher is tot aan 01-06-2020 gedekt door het SGR. Na deze datum kun je de voucher nog wel gebruiken, maar is deze niet meer gedekt door het SGR.

Kan ik mijn reservering naar een andere bestemming wijzigen?

Bepaalde luchtvaartmaatschappijen bieden nu de mogelijkheid aan om de reis te wijzigen. Enkelen rekenen zelfs tijdelijk geen wijzigingskosten. Als je ervoor kiest om je vluchtreservering te wijzigen, dan kun je dit zelfstandig uitvoeren. Houd er wel rekening mee dat de hotelreservering niet te wijzigen en/of te annuleren is.

Wat zijn de noodmaatregelen van diverse landen ten aanzien van het coronavirus?

Bepaalde overheden hebben de maatregelen aangescherpt om het risico op verspreiding van het virus te beperken. De actuele lijst met landen die maatregelen hebben getroffen kun je nalezen via de volgende website:

https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm

Hoe kan ik contact met Bebsy opnemen voor aanvullende vragen? 

Onze klantenservice werkt momenteel overuren om iedereen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. We doen dit op basis van vertrekdatum en urgentie. Wij vragen je dan ook vriendelijk om alleen in spoedsituaties telefonisch contact op te nemen en anders je vragen via e-mail aan ons te stellen. Ook e-mails handelen wij op basis van urgentie af. Wij doen ons uiterste best om alle reizigers zo spoedig mogelijk van een reactie te voorzien. Als er informatie bekend is die invloed heeft op jouw specifieke reservering dan kun je ervan uitgaan dat wij contact met je opnemen om de mogelijkheden te bespreken.